2024. április 23, kedd - Béla

2020. Szeptember 26. 12:01, szombat | Belföld

A koronavírus-fertőzés új mechanizmusát fedezték fel szegedi kutatók

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására - tájékoztatta a cég pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta (https://www.researchsquare.com/article/rs-70340/v1).

2024. Április 23. 12:07, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: újabb légijárat indul nyártól Magyarország és Kína között

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros, Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről

2024. Április 23. 12:03, kedd | Belföld

Varga Mihály: az IMF is megerősítette, a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára

Az Európai Bizottság után a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is megerősítette: a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára, jövőre az uniós rangsor élmezőnyében lehet

2024. Április 23. 06:54, kedd | Belföld

Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet

Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége.