Hírek
2015. Július 09. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: MTI
A legnagyobb magyar webáruházak forgalma meghaladta az 50 milliárdot
A tíz legnagyobb Magyarországon működő webáruház tavalyi forgalma meghaladta az 50 milliárd forintot, amelyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.
Derül ki a GKI Digital összesítéséből, amely a 2014-es online értékesítésből származó nettó jövedelmük alapján rangsorolta az e-kereskedőket.
A GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. a magyar tulajdonban lévő, vagy az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező, mintegy 1400 webáruházat vizsgálva állította fel a legnagyobb online kereskedők TOP10 listáját.
A szerdán közölt adatok szerint a lista élén a tavaly 25 milliárd forint árbevételt elért, főként elektronikai és műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital áll.
A második helyen a cseh érdekeltségű, mintegy 15 féle termékkategóriát képviselő Mall.hu végzett, és harmadik lett a 16 éve működő, elsősorban könyvek, filmek, zenék értékesítésével foglalkozó Libri-Shopline.
A GKI által felállított TOP10 listán a negyedik helyen a Media Markt műszaki áruház 2013-ban elindított online áruháza áll.
A középmezőnyben található a 2010-ben alapított Bónusz Brigád, amely elsőként startolt a Magyarországon 2010-ben indult bónusz-kupon cégek piacán. Ezt követi a számítástechnikai szektorban tevékenykedő, magyar tulajdonban lévő iPon.
A három éve elindított, teljes egészében saját márkájú termékekre épülő, tematikus webáruház modelljét képviselő Tschibo a hetedik legnagyobb e-kereskedő Magyarországon, míg a napi élelmiszerek online kiskereskedelmi piacára két évvel ezelőtt belépett Tesco a rangsor nyolcadik befutója.
A kilencedik helyet a Fashion Days foglalta el, amelynek a divat-márkák értékesítése a profilja, a magyar tulajdonú Játéknet pedig az ország tizedik legnagyobb webáruháza.
A GKI közleményében megemlíti, hogy bár a listaalkotási szabályainak értelmében a rangsorban olyan cég nem kaphatott helyet, amely nem rendelkezik hivatalos magyarországi képviselettel vagy leányvállalattal, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai és márka-ereje miatt mégis a piac fontos szereplője és a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 07. 14:09, kedd | Belföld
Hétvégén kezdődik az Élelmiszerbank adománygyűjtő akciója
Hétvégén kezdődik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület idei legnagyobb adománygyűjtő kampánya, amely során a szervezet 3000 önkéntese az ország 104 településén 213 Tesco, ALDI és Auchan áruházban gyűjti a felajánlásokat.
2024. Május 07. 14:07, kedd | Belföld
OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő, 3,6 kilométer hosszú, 8647-es számú utat hétfő délután.
2024. Május 07. 07:29, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: az Európai Unió bővítésének felgyorsítása lesz a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb célja
Az Európai Unió (EU) bővítésének felgyorsítását nevezte a magyar uniós elnökség egyik legfontosabb céljának a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán hétfő este.