2020. szeptember 22, kedd - Móric

2020. Szeptember 16. 05:00, szerda | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: mti

A SARS-COV-2 vírus ellen hatékony, parányi antitestkomponenst találtak amerikai kutatók

A Pittsburgh-i Egyetem orvostudományi karának kutatói elkülönítették a legkisebb biológiai molekulát, amely teljesen semlegesíti a Covid-19 betegséget okozó új koronavírust.

Ezt az antitestkomponenst, amelynek mérete egytizede egy teljes méretű antitestnek, felhasználták az Ab8 nevű gyógyszer létrehozásához, amely beválhat a SARS-COV-2 fertőzés okozta betegség kezelésében, illetve annak megelőzésében - olvasható az egyetem közleményében.

A Cell című tudományos folyóiratban közzétett tanulmányukban a kutatók közölték, hogy az Ab8 nagyon hatékonynak bizonyult a SARS-COV-2 fertőzés megelőzésében és kezelésében egerek és hörcsögök esetében.

Apró mérete nemcsak növeli a képességét arra, hogy szétterjedjen a szövetekben, jobban semlegesítve a vírust, de lehetővé teszi azt is, hogy a szert alternatív módon - például inhalálással - juttassák a szervezetbe.

A kutatók kiemelték, hogy mivel nem kötődik emberi sejtekhez, ez azt jelentheti, hogy nem lehetnek negatív mellékhatásai embereknél.

Az új gyógyszer hatékonyságát az Észak-Karolinai Egyetem, a Texasi Egyete, és a Brit Columbiai Egyetem kutatói értékelték.

Az Ab8 nemcsak a Covid-19-betegség gyógyításában játszhat szerepet, de felhasználható arra, hogy az emberektől távol tartsák az új koronavírus-fertőzést" - közölte John Mellors, a Pittsburgh-i Egyetem kutatója, a tanulmány társszerzője.

A nagyobb méretű antitestek hatékonynak bizonyultak más fertőző betegségek ellen és jól tolerálták a betegek, ami remény ad arra, hogy a szer hatékony lesz a Covid-19-betegség kezelésében és azok megvédésben, akik nem fertőződtek meg és nem alakult ki náluk immunitás - tette hozzá.

2020. Szeptember 21. 16:08, hétfő | Külföld

Eddigi lehosszabb zárvatartása után újra nyitva a Tadzs Mahal

Eddigi lehosszabb, hat hónapos zárvatartása után újra nyitva az indiai Tadzs Mahal - számolt be róla a BBC hírportálja.

2020. Szeptember 21. 11:03, hétfő | Külföld

Letartóztattak egy nőt, aki a gyanú szerint a ricint küldte a Fehér Házba

Az amerikai-kanadai határnál vasárnap este letartóztattak egy nőt, aki a gyanú szerint levélben küldött ricint a Fehér Házba - jelentette vasárnap éjjel több amerikai médium is.

2020. Szeptember 21. 09:00, hétfő | Külföld

A világban már 30,9 millió az igazolt fertőzöttek száma

Már 30 929 163 ember fertőződött meg világszerte a koronavírus-járványban, a halálos áldozatok száma 959 528, a gyógyultaké pedig 21 159 457 a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem hétfői összesítése szerint.

2020. Szeptember 21. 05:00, hétfő | Külföld

Újabb, kisebb földrengés rázta meg Horvátországot

Újabb, 4,2-es erősségű földrengés rázta meg Horvátországot vasárnap kora délután - közölte a helyi sajtó.