Hírek
2016. Szeptember 08. 11:02, csütörtök | Sport
Ámon Olivér és a Extreme Technical Weekend
Extreme Technical Weekend IV. + Smoke&Charm Évadzáró Országos Diesel Találkozó - 2016.09.11. - Hungaroring
Ámon Olivér profi drift versenyzőt kérdezem a szeptember 11-i Extreme Technical Weekend IV. előtt.
De, mielőtt belekezdenénk a beszélgetésbe, mesélnél magadról a portálolvasóknak! Például mióta vagy drift versenytő, hogyan jött a gondolat, hogy ilyen jellegű "sportot" űzzél?
- Ámon Olivér vagyok, 23 éves, profi Drift versenyző.
Autós pályafutásomat 4 évesen kezdtem gokart-al.
9 éves koromtól egy 124-es Mercivel vettem rész FRT illetve ehhez hasonló versenyeken, amelyek általában reptéren, vagy a Kakucs-Ringen kerültek megrendezésre.
Mivel már a kezdetektől hátsókerekes autót hajtottam, szinte akaratlanul is elkezdtem keresztben autózni - ami persze a mért idő rovására ment - így a későbbiekben két rajtszámmal indultam, egyik az úgynevezett “teszt kategória” volt, ahol nem mérték az időt, a másik pedig a hagyományos ahol igyekeztem nem elfüstölni a hátulját, hanem sietni.
2010-ben jött az ötlet, hogy egy bontásra ítélt Mercedes S600-ból versenyautót építünk. Az autó 2011 elejére el is készült, le tettem a profi licencet és belekóstoltam a hazai Drift Bajnokságba, illetve az akkor frissen indult Gymkhana Bajnokságba.
A bálna merci sokak kedvence volt a pályán, a V12-es motor üvöltése és a több mint 5m hosszú karosszéria teljesen egyedülálló volt a mezőnyben. Különösen a Gymkhana versenyeken, ahol a pálya olyan szűk volt a kocsinak, hogy elől és hátul 10-10cm maradt az autó és a hordók közt.
Az S600 mai napig harcra készen áll, de már nyugdíjaztuk - évente maximum egyszer vesszük elő megjáratni.
Az új autóról később mesélek.
Új aszfalt vár a Hungaroringen téged és a sporttársaidat. Mi jelent az új fogalma egy drift versenyzőnek a korábbi "felgumizott! pályához képest?
- Életemben egyszer mentem ilyen új aszfalton.
A Zsámbéki Driving-Camp pályára én húztam az első gumi csíkot, még az S600-al. Nagyon várom az első köröket a Hungaroringen, és biztos vagyok benne, hogy a nap közepére már rendesen fel lesz gumizva az ív.
Mivel tudsz esetleg jobbat menni mint korábban ugyanitt?
- Az autó sokkal jobb lett az előző évhez képest, és jobban össze is szoktam vele. Az idei szezon rengeteg tapasztalattal gazdagított, amit hasznosítani tudok a pályán, és igyekszem mindent kihozni magamból és kocsiból.
Mit lehet tudni az idei autódról?
- Az alap egy dízel C-osztály (W202), amibe belefaragtuk az S 6000ccm V12 motorját. A súlyelosztás miatt a tűzfalat megvágtuk, és hátrébb került a motor. A váltó egy 530-as BMW-ből van, duplatárcsás szinter kuplunggal.
Az idei év fejlesztése a turbó. A helyszűke miatt a vezető ülés mögött kapott helyet, a vizes intercooler a hátsó ülés helyén, ennek a hőcserélője pedig a csomagtartóban. A levegőt a tetőről kapja, a cooler csövek a kardán alagúton mennek előre a motorhoz.
Jelenleg csupán 0,6bar-on használjuk az autót, így 630HP és 900Nm, ami bőven elégnek bizonyult.
Milyen céllal is érkezel a versenyre? A nézőknek szeretnél autózni, vagy azért a serleg is jól jönne a nap végén?
- Nagyon fontos számomra a jó helyezés, hogy a bajnokságban megtartsam a dobogós helyemet.
A hungaroringen mivel másabb érzés versenyezni mint másutt, Mit ad neked a nagy széles pálya?
- Tavaly vettem először részt a Hungaroringi drift versenyen, és nagyon megfogott. A nyomvonal gyors, nagy íveket írunk és különleges élmény egy F1 pályán keresztben menni.
Köszönöm a támogatást csapatomnak a Markom Racing Team-nek, a Cola-Trans kft-nek, plasticmasters.hu-nak, és a családomnak!
Szurkoljunk közösen Olivérnak és sporttársainak az Extreme Technical Weekend IV. + Smoke&Charm Évadzáró Országos Diesel Találkozó - 2016.09.11. - Hungaroringen!
- Hajósi Miklós -
www.hajoka.hu
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 21. 10:49, kedd | Sport
A közép-európai FIA F4 bajnokság nyitóhétvégéje az új hazai pályán a Balaton Park Circuit-en
A mezőny nagy része már a hét közepén megkezdte a munkát. A GRT az autót hibátlanul felkészítette pilótánk pedig körről-körre alkalmazkodott az autóhoz és a körülményekhez, így magabiztosan vághattunk neki a hétvégének.
2024. Május 20. 12:00, hétfő | Sport
Kosárlabda
3x3-as olimpiai selejtezőtorna - Magyarország - Csehország
2024. Május 20. 09:00, hétfő | Sport
Labdarúgás-Németország
Legidősebb fia gólja ellenére vereséggel búcsúzott a Hertha kispadjától Dárdai Pál
2024. Május 19. 17:10, vasárnap | Sport
Emilia Romagna Nagydíj - Verstappen győzött Imolában
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője nyerte a Forma-1-es Emilia Romagna Nagydíjat vasárnap, ezzel tovább növelte az előnyét az összetettben.