Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2019. Október 15. 21:17, kedd | PR

Az online vásárlásé a jövő? Drogéria az interneten

Az online vásárlásé a jövő? Drogéria az interneten

Egyre többen vásárolnak az interneten, 2018-ban például már 425 milliárd forintot költöttek el a magyar vásárlók az online boltokban.

Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 4,5%-a volt, ráadásul 17%-os bővülést jelentett az előző évhez képest. Átlagosan 11 ezer forintot hagytak ott a vásárlók a virtuális pénztáraknál, éves szinten pedig 133 ezer forintot.

Dinamikusan fejlődött az elektronikai termékek kereskedelme, ezek eladása több, mint 20%-kal nőtt. A napi fogyasztási cikkek sem sokkal maradtak el, ráadásul itt a két legerősebb terület, az élelmiszerek és a drogériai cikkek szerepeltek a legjobban.

Mit mutatnak a statisztikák?

A statisztikák kitérnek a vásárlói szokásokra, akiknél továbbra is az internetes bolt gyorsasága és kinézete az elsődleges szempont. A felmérések szerint a látogatók maximum 3 másodpercet várnak a weboldal megjelenésére, ha ennél tovább töltődik be, akkor 57% már tovább is áll. Az emberek 92%-a pedig a kinézet alapján dönti el, hogy egyáltalán érdemes-e körülnézni az adott shopban.

Minden korábbinál fontosabbá váltak a termékoldalak. Itt átlagosan a webshopnak másfél perc áll rendelkezésére, hogy megfogja az érdeklődőt. A letisztult, jól átlátható termékadatok, a jó minőségű képek, a vásárlói visszajelzések és a videók jelentik továbbra is a legnagyobb ösztönző erőt.

Például, ha egy termékről számos fotó készül, melyek minden oldalról bemutatják az adott tételt, akkor az majdnem 60%-kal több eladást generálhat. Ugyanilyen jó számokat tudnak felmutatni a videók is. A vásárlók 31%-a ugyanis egy-egy jól sikerült termékbemutató videó alapján dönti el, hogy megveszi-e az adott árucikket.

A vállalkozásoknak érdemes ráfeküdniük a véleményekre is, mivel ma már a weboldalt nézegetők kétharmada részletesen átolvassa a korábbi vásárlók visszajelzéseit. Ezek ugyanis még mindig az egyik legmegbízhatóbb forrásnak bizonyulnak, és számos látogató alapozza döntését ezekre a tényekre.

Ugyanilyen fontos az átláthatóság, ezt jól mutatja a kosárelhagyások mértéke. Ez akkor következik be, ha a látogató egy vagy több terméket a kosárba tesz, de végül vásárlás nélkül hagyja el a webshopot. Az okok kiderítése elsődleges feladata az üzlet tulajdonosainak, hiszen minden, százalékokban mérhető javulás több bevételt generál
.
Az elemzések szerint a kosárelhagyások legfőbb oka, hogy a pénztárnál derülnek ki az addig rejtett, vagy nem jól látható költségek. Ugyanilyen problémát jelent az is, ha regisztrálni kell: a vásárlást megszakító látogatók 29%-a emiatt nem veszi meg a kiszemelt termékeket.

Szárnyalnak az online drogériák is

A napi fogyasztású termékek fő nyertesei az online drogériák, melyek különösen sokat profitálnak a magyarok megváltozott vásárlási szokásaiból. Egyre több honfitársunk keres kozmetikumokat, babaápolási termékeket és piperecikkeket az interneten, sőt a futárszolgálatok versenyének köszönhetően ma már a rendelések többsége 1-2 nap alatt házhoz ér.

Az ilyen webshopok számos előnnyel rendelkeznek. A legfontosabb a kedvező ár, hiszen nem szükséges fizikailag is létező boltokat fenntartaniuk, így kisebb költségekkel dolgozhatnak. A megtakarított összegeket pedig kedvezőbb árakra költhetik.

Szintén hatalmas előny, hogy a vásárlók az otthonuk kényelméből böngészhetik a kínálatot, és nem kell felkeresniük a legközelebbi boltot. Vidéken ez akár több órás megtakarítást jelenthet, de hálát adhatnak az internetnek a kisgyermekes anyukák is, akik percek alatt feltölthetik készleteiket, míg a kicsi alszik.

Az online drogériák harmadik erőssége pedig pont a fent említett vásárlásösztönző tulajdonságok: a részletes termékadatlapok, bemutató videók, jó minőségű képek és vásárlói visszajelzések. A kozmetikumoknál vagy a baba holmiknál gyakran tanácstalanok a vásárlók, főleg ha új márkaneveket kell kipróbálniuk. Ilyenkor segítenek sokat az előző vásárlók visszajelzései, melyek alapján már eldönthető, mire van szükség.

Természetesen mindennek van hátránya, így a drogéria webshopoknak is. Elsőre talán furcsának tűnhet, hogy kozmetikumokat vagy piperecikkeket kipróbálás nélkül lehessen vásárolni, az interneten pedig ezek csak virtuálisan vannak jelen. Egy fizikailag is létező boltban a parfümöket meg lehet szagolni, az árucikkeket kézbe lehet venni, minden részletet jobban meg lehet figyelni.

Ha azonban felülemelkedünk ezen a dolgon, akkor újra kidomborodik az online jelenlét számos előnye. A sokkal kedvezőbb ár mindenképpen egy olyan tulajdonság, mely minden hátrányt ellensúlyoz, ráadásul a napjaink vevőbarát fogyasztóvédelmi törvényei még egy indokot jelentenek az online vásárlásra.

Legyen szó drogériáról, más típusú napi fogyasztási cikkekről vagy elektronikai termékekről, az online kereskedelem további erősödése várható. Ez pedig előnyt jelent az adókat beszedő államnak, a munkahelyeket teremtő vállalkozásoknak, és a soha nem látott kényelmet és árubőséget élvező vásárlóknak.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 22. 19:37, hétfő | PR

Indul a Nemzeti Faültetés Napja: Legyen Magyarország Európa legzöldebb országa!

2024. április 22-én, a Föld napján indítja útjára a 10 millió Fa országos közössége a Nemzeti Faültetés Napját

2024. Április 16. 10:59, kedd | PR

K&H: ennyivel emelkedett a gyerekinfláció

háromezer forint ma már nem elég két hamburgerre, két évvel ezelőtt még három is kijött ennyiből

2024. Március 06. 10:17, szerda | PR

K&H: a látvány mindent visz

az iskolások zöme értékelné, ha szakembertől hallana a pénzügyekről

2024. Március 06. 07:26, szerda | PR

Új számsorsjátékkal jelentkezik a Szerencsejáték Zrt. – Itt a Napi Mázli

Tíz évvel az Eurojackpot hazai megjelenése és közel húsz esztendővel a legutóbbi magyar fejlesztésű lottó bevezetése után új számsorsjátékkal jelentkezik a Szerencsejáték Zrt.