2021. december 6, hétfő - Miklós

2020. December 16. 08:00, szerda | Életmód

Digitálisan rekonstruálták egy dinoszaurusz agyát kutatók

Digitálisan rekonstruálták egy késő triász kori dinoszaurusz agyát a Bristoli Egyetem kutatói, meglepő felfedezésekre jutva az állat étrendjét és mozgását illetően.

A szakemberek fejlett képalkotó és háromdimenziós modellező technikákat alkalmazva rekonstruálták egy Thecodontosaurus agyát - adta hírül a CNN amerikai hírtelevízió.

A növényevő sauropodomorpha dinoszauruszok közé tartozó Thecodontosaurus, amelynek neve gyökeres fogú gyíkot jelent, a mai Anglia területén élt mintegy 205 millió évvel ezelőtt.

A kutatók az 1800-as években feltárt nagy méretű fosszíliák vizsgálatára alapozták a tanulmányukat.

Az állat agyának és belső fülének digitális rekonstrukciója révén a szakemberek arra jutottak, hogy a Thecodontosaurus, amely méretét tekintve akkora volt, mint egy nagytestű kutya, két lábon járt és alkalomadtán zsákmányt is ejtett, noha fogainak alakja azt sugallja, hogy az étrendjét elsősorban növények alkották. A kutatók szerint lehetséges, hogy mindenevő életmódot folyatott.

A kutatók továbbá megállapították, hogy a Thecodontosaurus képes lehetett a más állatok keltette zajok felismerésére.

A szakemberek a Zoological Journal of the Linnean Society című folyóiratban publikálták az eredményeiket.

2021. December 06. 18:18, hétfő | Életmód

Új eszköz segítségével szüntették meg a vírus fertőzőképességét Pécsen

A koronavírus fehérjéinek károsítása nélkül sikeresen szüntették meg a világjárványt okozó kórokozó wuhani és delta variánsának fertőzőképességét pécsi kutatók saját fejlesztésű eszközük segítségével,

2021. December 04. 10:06, szombat | Életmód

Csaknem kétszer annyian támogatják az állatmenhelyeket, mint a gyermekotthonokat Magyarországon

Körülbelül kétszer annyian támogatják az állatmenhelyeket, mint a gyermekotthonokat Magyarországon

2021. December 03. 14:05, péntek | Életmód

Kihalt egy újabb állatfaj a Földön

Már az 1970-es években kihalt a norvég farkas, a ma Norvégiában és Svédországban található ragadozók valójában Finnországból származnak - állapította meg egy, a genetikai állományt vizsgáló kiterjedt kutatás.

2021. December 02. 13:01, csütörtök | Életmód

Pfizer-vezér: valószínűleg évente kell majd ismétlő oltásokat beadatni

A Pfizer amerikai gyógyszeripari vállalat vezérigazgatója szerint a belátható jövőben valószínűleg évente szükség lesz a koronavírus elleni oltások ismétlő dózisainak beadatására.