Hírek
2025. Január 16. 08:10, csütörtök |
Belföld
Forrás: MTI
Gulyás Gergely: gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös út és az osztrák A3-as autópálya hiányzó szakasza

Nem pártpolitikai vagy ideológiai ügy, hanem gyakorlati kérdés, hogy megépüljön az M85-ös gyorsforgalmi út és az osztrák A3 autópálya között hiányzó tíz kilométeres szakasz
- mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szerdán sajtótájékoztatón Bécsben, miután tárgyalást folytatott az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) burgenladni csúcsjelöltjével, Norbert Hoferrel.
Gulyás Gergely hangsúlyozta, hogy Magyarországnak és Ausztriának egyaránt fontos lenne a hiányzó autópályaszakasz megépítése.
Ez olyan ügy, amelyben a kormány szövetségeseket keres a lehetséges partnerekben, így az FPÖ-ben is, és keresett a jelenlegi tartományi vezetésben is.
Magyarország a határig megépítette az M85-ös gyorsforgalmi utat, az osztrákok azonban Kismartonnál (Eisenstadt) megálltak és "nehezen megmagyarázható okból, általában környezetvédelmi okokra hivatkozva" a hivatalban lévő tartományi vezetés a korábbi ígérete ellenére nem akarja megépíteni a hiányzó szakaszt.
Gulyás Gergely bízik abban, hogy a vasárnapi burgenlandi tartományi választás után bárki is kerül hatalomra, látni fogja, hogy mennyire fontos a hiányzó szakasz megépítése Sopron és térsége, valamint Burgenland számára.
"Képtelen helyzet", hogy két autópálya tíz kilométer híján nem ér össze - mondta, hozzátéve, hogy nem anyagi oka van annak, hogy Ausztria nem építi meg.
Gulyás Gergely kitért arra is, hogy a kormány örül annak, hogy az FPÖ nyerte meg az osztrák parlamenti választásokat szeptemberben és ha nem is azonnal, de megkapta a kormányalakítási megbízást.
Reményét fejezte ki, hogy Ausztriának mielőbb stabil kormánya lehet, egy olyan FPÖ-ÖVP (Osztrák Néppárt) kormány, amely Európában a szuverenista politikát folytató kormányok közé fog tartozni.
A miniszter felidézte, hogy a korábbi években Hans-Peter Doskozillal, Burgenland szociáldemokrata tartományfőnökével is próbáltak együttműködni. Sok területen sikeres volt ez az együttműködés, de a két autópálya közti hiányzó szakasz megépítésével kapcsolatban nem váltak valóra az ígéretei.
Hozzátette, Burgenlandban a 60-as évek óta szinte csak baloldali a tartományi vezetés, de bárki is győz a választáson, ebben az ügyben a magyar kormány mindenkivel szeretne együttműködni, mert a választás eredményétől függetlenül fontos, hogy ez a kérdés megoldódjon.
Norbert Hofer, a vasárnapi burgenlandi tartományi választáson az FPÖ csúcsjelöltje arról beszélt, hogy európai jelentősége lenne a két autópálya közötti hiányzó szakasz megépítésének.
Elmondta, hogy egyfajta tehermentesítő funkciót is betöltene, mert a határ közeli kistelepüléseken csökkenne az átmenő forgalom, ami rendszeresen torlódásokat okoz.
A forgalomcsökkenéssel nőhet majd az életminőség, erősödhet a mobilitás és a gazdasági kapcsolatok.
Hangoztatta, hogy mindenki, aki józanul gondolkodik, pontosan tudja, hogy milyen következményei lesznek az új szakasznak a térségben élőkre nézve.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 24. 07:54, hétfő | Belföld
Mávinform: Bicskénél folytatódik a győri vonal felújítása, március 24-től változik a menetrend
Március 24-től május 9-ig módosul egyes személyvonatok és intercityk menetrendje a győri fővonalon - tájékoztatta a Mávinform szombaton az MTI-t.
2025. Március 24. 07:51, hétfő | Belföld
Ellenzéki győzelmet hozott a budapesti időközi választás
Az érvényes szavazatok több mint felét megszerezve Varju László, a Demokratikus Koalíció (DK) jelöltje nyerte a vasárnapi időközi országgyűlési képviselő-választást Budapest 11-es számú választókerületében.
2025. Március 23. 09:29, vasárnap | Belföld
EM: másfél ezernél többet vennének már támogatással a legnépszerűbb gyártó autóiból
A BYD termékeiből több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-autó programban pályázó vállalkozások.
2025. Március 23. 09:27, vasárnap | Belföld
Kocsis Máté: talán az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem lehetne külföldről finanszírozni médiát
A Fidesz frakcióvezetője szerint a USAID-botrány csak a jéghegy csúcsa, talán az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem lehetne külföldről finanszírozni médiát, és ideje lenne ezt a szabályt is meghozni.