Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2016. Május 06. 09:08, péntek | Helyi
Forrás: Gyulaj Erdészeti és Vadászati Zrt.

Mit esznek erdeink vadjai?

Április utolsó hétvégéjén került megrendezésre a „Mit esznek erdeink vadjai” elnevezésű családi-túra a Tamási Vadasparkban.

Szervezőink büszkék lehetnek, mert szép számmal érkeztek résztvevők a túrára és az idő is nekik kedvezett. Napsütéses, kellemes, meleg tavaszi nap volt. Mindenki izgatottan várta a program kezdetét. Segítségünkre volt Takács György, a vadaspark vadgondozója. A vadaspark 20 hektáros területen fekszik, közel 1,5 km-es kijelölt túraútvonallal, amin a látogatók végigsétálhatnak és a vadasparki kilátó tetejéről szemlélhetik a gyönyörű kilátást. Itt kipróbálhatják a földbe süllyesztett leskunyhót, ami speciális üveggel van ellátva, így mi mindent látunk, viszont vadjaink nem látnak, és nem éreznek minket. Itt megfigyelhetünk dámszarvast, gímszarvast, és ha szerencsénk van, muflonnal is találkozhatunk. Az állatsimogatóban pedig lusta, dagonyázó vaddisznók várják, hogy kedvenc eleségükből szórjunk az etetőjükbe. A program a leskunyhóval kezdődött. A takarmány kiszórása után kolompolás hívta az állatokat a les elé. Mindenki lélegzetvisszafojtva figyelte, ahogy az állatok megindultak a takarmányszóró felé. Bár csendre intett minket a vadgondozó, a gyerekek nem tudták megállni, hogy ne kommentálják, éppen mit láttak. Miután elfogyott az ennivaló és szétszóródtak az állatok, tovább indultunk. Itt szegődött mellénk egy új kísérő, Sára, a gím tehén. Sárának nagy sikere volt, főleg a gyerekek körében. Nagyon szelíd, jámbor állat, türelmesen végigkísért minket a túraútvonalon, megvárta, míg a kilátóba felmentek a gyerekek. Ha kellett, fényképezkedett velük, rágcsálta a neki szedett falevelet, és engedte, hogy a sok kis kezecske simogassa. Körutunk végén az állatsimogató várta a gyerekeket, ahol vaddisznókat és dámszarvasokat lehetett közelebbről megfigyelni. Túránk végére kellőképpen elfáradtunk, de élményekben gazdagon térhettünk haza.

Gyulaj Zrt.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 29. 08:49, hétfő | Helyi

Az év Tolna vármegyei rendőre Tóth Nándor

A Rendőrség Napja alkalmából az Év Tolna Vármegyei Rendőre elismerést azok a rendőrök kaphatják meg, akik kiemelkedően eredményes szakmai munkát folytatnak és szolgálatukat példaértékűen, fegyelmezetten látják el.

2024. Április 27. 11:00, szombat | Helyi

Tervezett áramszünet várható Tamásiban

Tamásiban az alábbi tervezett áramszünet megtartása elengedhetetlen, az üzembiztonság növelése és a későbbi üzemzavarok megelőzése érdekében.

2024. Április 25. 10:25, csütörtök | Helyi

A Dombóvári Szuperinfó legújabb száma oldalunkon már olvasható!

A lenti képre kattintva juthat el az olvasósarokba. Iratkozzon fel e-mail címével, hogy minden szerdán megkapja a Dombóvári Szuperinfó digitális változatát!

2024. Április 24. 14:36, szerda | Helyi

Eltűnt Bálint Lóránt

A tamási rendőrök a lakosság segítségét kérik.